Portal Zdrowia - zdrowie,alergia,astma,ciąża,grypa,choroba,uroda

Zamów newsletter z poradą dnia

Szczegóły porady

Piechotą do formy

autor: Rafski kategoria: Rekreacja

Pamiętaj! Na Portalu Zdrowia możesz znaleźć wiele praktycznych porad i cennych wskazówek pochodzących z doświadczenia innych użytkowników portalu, jednakże większość z nich nie jest lekarzami. W przypadku problemów zdrowotnych zawsze należy poradzić się lekarza. Porady na Portalu Zdrowia nie zastąpią wizyty lekarskiej.

górkiAby mieć zdrowe serce, szczupłą sylwetkę i dobrą kondycję, wcale nie trzeba zapisywać się do fitness clubu. Jest kilka innych sensownych i zdrowych alternatyw - niekoniecznie wyczerpujących. Dostepnych dla każdego.

MARSZ
Częste, regularne spacery. Ale chodzić też trzeba umieć: ważne, by stawiać obiema nogami równej długości kroki i nie pozwalać uciekać czubkom butów do wewnątrz ani za bardzo na zewnątrz. Przy szybkim tempie marszu można ugiąć łokcie do kąta prostego i pracować nimi podobnie jak w czasie biegu. Nie należy zaciskać dłoni w pięści, bo utrudnia to krążenie krwi w rękach. Dłonie trzeba zamknąć tak, jakby się w nich trzymało coś bardzo delikatnego.

Aby ułatwić pracę płucom i sercu, nie wolno się garbić. Warto wciągnąć brzuch i pilnować, by pozostał leciutko napięty. Nie wolno napinać karku. Barki powinny być swobodnie opuszczone, a szyja zrelaksowana. Intensywność pracy serca można regulować tempem stawianych kroków oraz dobierając trasę marszu. Marsz pod górkę przyspiesza pracę serca i wzmacnia mięśnie nóg.

Jeżeli do tego spacerujemy po fajnej okolicy lub po górach to mamy przyjemne z pożytecznym.

MARSZOBIEG
Jest to połączenie marszu i biegu w różnym tempie, które wykonuje się na przemian. Proporcje biegu do marszu mogą być różne. Im dłuższe etapy marszowe i krótsze biegowe, tym lżejszy trening. Osoby początkujące powinny zaczynać od trzech minut marszu jednej minuty truchtu, powtarzanych na zmianę cztery-pięć razy.

NORDIC WALKING
Marsz z kijkami to wynalazek skandynawskim ale również zwyczaj z polskich gór. W czasie letnich miesięcy marsz z kijami miał zastępować trening narciarski zawodnikom uprawiającym narciarstwo biegowe. W odróżnieniu od zwykłego marszu i biegu, nordic walking włącza w wysiłek mięśnie górnej części tułowia i rąk, przez co intensywność wysiłku wzrasta (wg szacunków specjalistów) o 30-40 proc.

A więc w drogę.

ocena: 3 przeczytało: 2313 dodaj komentarz
dodaj do:
Tagi:

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz

Komentowanie dostepne tylko dla zalogowanych uzkownikow

Zobacz również

Brak treści
Brak artykułów
Brak wątków

Polecane produkty

Boiron Luteinum 15 CH gran. 4 g

Postać: Granulki Opakowanie: 4g Producent: Boiron Skład: Luteinum 15 CH,…

Corsodyl 0,1% płyn d/pł.jamy ust. 200 ml

Postać: PŁYN Opakowanie: 200 ML Producent: GLAXOSMITHKLINE Wskazania: leczenie…

Pojem.na kał z łopatką sterylny 20 ml

Pojemnik na kał z łopatką sterylny

Porady najczesciej czytane

Zdrowe przekąski do pracy

Zdarza Ci się podjadać między posiłkami? Najczęściej takie…

Porady najwyzej oceniane

Budowa i funkcje stawów

W układzie kostno – stawowym człowieka wyróżnia…

Portal Zdrowia

Copyrights © 2009 - 2010 portalzdrowia.pl - wszelkie prawa zastrzeżone - projekt Agencja Reklamowa Graffiti - web support

Portal Zdrowia nie ponosi odpowiedzialności za treść porad publikowanych przez jego użytkowników,
a jedynie umozliwia im wielostronną komunikację w tematach zdrowotnych.